Rīga gaidīja Austrumu maģistrāli jau kopš 20. gadsimta 60. gadiem. Būvdarbi sākās tikai 2021. gada maijā, un pēdējo gadu vērienīgākais satiksmes infrastruktūras projekts Rīgā nodots lietotājiem 2023. gada nogalē. Austrumu maģistrāle 2,8 km garumā stiepjas no Vietalvas un Piedrujas ielas krustojuma līdz Ūnijas ielas un Gustava Zemgala gatves krustojumam. Ieguvumi no šāda mēroga inženierbūvēm ir neatsverami – Rīga iegūst no caurbraucošiem auto, it īpaši no kravas transporta, atslogotu pilsētas centru un mazāk sastrēgumu, nodrošinot autovadītājiem ātru nokļūšanu Purvciema, Pļavnieku, Dārzciema un Teikas apkaimē.
Maģistrāles ietvaros tapuši arī divi pārvadi: Ieriķu−Dzelzavas ielas pārvads un Madonas ielas pārvads, četri tuneļi, no kuriem trīs paredzēti gājēju un velobraucēju drošām un ērtām pārvietošanās iespējām, viens autotransportam, un trīsdesmit viena mākslīgā būve, tostarp prettrokšņu sienas un civilās būves. Uzlabojusies arī gājēju un velobraucēju infrastruktūra, labiekārtota maģistrālei piegulošā teritorija, izbūvēta kanalizācija un citi inženiertīkli.
Pasūtītājs Rīgas valstspilsētas pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departaments. Projekta izstrādātājs un autoruzraudzība pilnsabiedrība G.B.V. Būvuzraudzība SIA Firma L4. Būvuzņēmēji 1. kārtā – piegādātāju apvienība ACB, Tilts, 2. kārtā – piegādātāju apvienība AM Rīga.