Visas galerijas

Foto apskats: Vēsturiskā tilta atdzimšana Strenčos 0

Vēsturiskais tilts pār Gauju būvēts 1909. gadā un ir viens no vecākajiem daudzlaidumu dzelzsbetona tiltiem Baltijas valstīs. Pirms pārbūves tiltu klāja trīs veidu segumi: asfaltbetons, koka segums un dabīgais bruģakmens. Pārbūves gaitā no jauna pilnībā izbūvēts 7. balsts uz 13 dzītajiem pāļiem, izgatavots dzelzsbetona laidums no 5. līdz 7. balstam (tilts sastāv no 7 balstiem). 5 starpbalsti pastiprināti un pārklāti ar torketsastāvu. Tagad visas tilta konstrukcijas veido monolīts dzelzsbetons, iegūts vienots arhitektoniskais veidols. Pārbūvēts arī tilta ceļa segums, to visā garumā klāj vēsturiskais bruģakmens, demontēts no tilta klāja, kā arī daļa atrasta zem ceļa seguma Smiltenes pusē.

Tilta brauktuves kopgarums ir 90,999 m (ar ietvēm 100,98 m), brauktuves platums 4,5 m. Izlietotais betona apjoms ir 336 m3, stiegrojuma apjoms 74 tonnas. Būvdarbu izmaksas ir 1,6 milj. eiro.

Pasūtītājs VSIA Latvijas Valsts ceļi. Projektētājs Projekts 3. Būvnieks A.C.B. grupas
uzņēmums ACBR. Būvuzraudzība Būvju profesionālā uzraudzība. Iegūta 2. vieta konkursā Latvijas Būvniecības Gada balva 2022 nominācijā Inženierbūvju pārbūve.

Publicēts: 02.12.2023

Izsaki savu viedokli