Visi notikumi 28.10.2016

Foto Plāno izsludināt iepirkumu par “Rail Baltica” stacijas lidostā “Rīga” būvprojekta izstrādi

Plāno izsludināt iepirkumu par “Rail Baltica” stacijas lidostā “Rīga” būvprojekta izstrādi

AS “Eiropas Dzelzceļa līnijas” drīzumā grasās izsludināt iepirkumu par projekta “Rail Baltica” dzelzceļa stacijas lidostā “Rīga” būvprojekta izstrādi. Iecerēts, ka iepirkumam varēs pieteikties līdz gada beigām, savukārt uzvarētājam konkursā vajadzētu būtu skaidram nākamā gada vidū.

Uzņēmuma Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna pauda, ka iepirkums notiks divās kārtās. Pirmā būs atlases kārta, kurā tiks noteikti pieci labākie pretendenti, savukārt otrajā kārtā atlikušie kandidāti jau saņems tehnisko specifikāciju un gatavos piedāvājumu. Iecerēts, ka iepirkumam varēs pieteikties līdz gada beigām, savukārt uzvarētājam konkursā vajadzētu būtu skaidram nākamā gada vidū. Kad būvprojekta izstrāde tuvosies beigām, paredzēts jau izsludināt iepirkumu par būvniecības darbiem, lai optimizētu laiku.

Savukārt “Eiropas Dzelzceļa līniju” Projekta ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris pauda, ka tehniski šis būs ļoti sarežģīts projekts. “Mēs runājam gan par lidostas staciju, gan dzelzceļu, kas ved pasažierus uz lidostu. Plānotais maršruts šķērso Daugavu, virzās gar Torņakalnu, bet Zolitūdē jaunā dzelzceļa maršruts nošķiras no esošā dzelzceļa, ved pāri Ulmaņa gatvei un nonāk lidostā. Jaunā dzelzceļa infrastruktūra esošo infrastruktūru šķērsos pa estakādēm. Estakāde tiks būvēta pāri Ulmaņa gatvei, maršruts pa estakādi virzīsies cauri lidostas pieguļošajai teritorijai,” klāstīja Vingris. Kaspars Vingris atzina, ka “Rail Baltica” stacija lidostā tiek atzīta par vienu no sarežģītākajiem risinājumiem Eiropā no infrastruktūras salāgošanas viedokļa. Svarīgi, lai attālums starp lidostu un dzelzceļu būtu tāds, kas neprasītu izmantot papildu transportu abu vietu savienojumam. Dzelzceļa staciju paredzēts savienot vienā līmenī  ar plānoto lidostas paplašināto termināli, kuru attīstīs līdz 2022.gadam.

Vingris skaidroja, ka viens no svarīgākajiem uzdevumiem būs nodrošināt lidostas funkcionalitāti arī būvdarbu laikā. Vienlaikus K.Vingris atzīmēja, ka Latvijā šāda tipa projekts vēl nekad nav būvēts, līdz ar to iepirkumā pretendentiem paredzamas specifiskas prasības, kas būs saistītas ar pieredzi Eiropas standarta platuma dzelzceļa projektos. Visticamāk, atsevišķus iepirkumā paredzētos darbus varēs veikt vietējie uzņēmumi, bet būs arī uzdevumi, kuru izpildei būs nepieciešama ārvalstu speciālistu pieredze.

Vingris pauda cerību, ka vietējie uzņēmēji sadarbosies ar ārvalstu ekspertiem, piedaloties iepirkumā kopā.

“Rail Baltica” būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu-dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās Eiropas Savienības dzelzceļa tīklu. Projekts ietver pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas-Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas-Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinot “Rail Baltica II” pieslēguma izbūvi starptautiskajai lidostai “Rīga”, Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināļi, apkopes punkts, depo u.c.) būvniecību.

Dzelzceļa līnija plānota kā elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā “Rīga” ir paredzēts izbūvēt starptautisko vilcienu pasažieru termināli, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) – multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums ir aptuveni 260 kilometri. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometri stundā.

Galerija